Internetové vyhledávače posuzují webové stránky na základě více faktorů, jenž mají vliv na jejich zobrazení a samotnou pozici ve výsledku vyhledávání. Je dobré si udělat rozbor svého webu. Avšak nejdříve je nutné si uvědomit, komu jsou vaše webové stránky určeny, jaká je cílová skupina. Pro koho je váš web zkrátka určen. Jestli prodáváte, nabízíte, informujete nebo zprostředkováváte. Zda máte daný cíl, tj. jestliže chcete více prodávat, mít vyšší návštěvnost na stránkách nebo si zda si přejete zvýšený počet čtenářů vašeho webu apod.
Vše se odvíjí od struktury webové stránky. Zda je na první pohled zřejmé, o jaký druh webu se jedná, zda jsou uvedeny veškeré zásadní informace, které poskytnou vše potřebné návštěvníkům. Je nutné, aby bylo patrné, kdo jste, co nabízíte, čím se zabýváte.
Důležitá je přehlednost. Hlavní stránka neboli home page by měla působit jako hlavní navigace, měla by obsahovat všechny důležité kategorie. Zkontrolovat si, zda se návštěvník z navigace dostane do dalších částí apod.
Je nezbytné ověřit další fakta i co se týče ostatních stránek na webu. Podívat se, jestli je text dobře čitelný a srozumitelný. Zda jsou v textech použity odstavce, podnadpisy, styl písma apod. Jestli stránky dokáží fungovat samostatně, tj. zda se na ně návštěvník může dostat přímo z vyhledávače. Je prioritou, aby stránka nabídla návštěvníkovi striktně to, co hledá ve vyhledávači.
Aktuální rozbor návštěvnosti
Je dobré si zrevidovat údaje ohledně návštěvnosti, zda k vám chodí lidé na stránky z odkazů na jiných webových stránkách, z vyhledávačů, z placené reklamy či jinou cestou. Nezapomeňte, že je podstatné, aby byl váš web přizpůsoben i mobilním zařízením. Ověřte si, jak velkou návštěvnost máte z největších internetových vyhledávačů.
Proč je nutný rozbor webu?
V tomto případě je však adekvátní tuto záležitost přenechat odborníkům. Prostřednictvím SEO analýzy bude zjištěna současná pozice vaší webové stránky ve vyhledávačích, bude zkontrolována přístupnost stránek pro roboty vyhledávačů a nalezeny potenciální chyby. Bude navržen konkrétní postup v rámci zlepšení pozice. Na základě SEO analýzy budou zhodnocena klíčová slova a jejich použití apod.