V dřívější době ženy vždy zastávaly spíše jednodušší práce, a i když mohly stát po boku muže podnikatele jako jeho opora, do podnikání nijak výrazněji nepronikaly. Doba si to nežádala a pokusy žen o proražení do, v té době, ryze mužských oborů nebylo přijímáno nijak pozitivně, spíše naopak. Ale dnes, kdy se společnost otevírá a tolerance vůči kulturám, etnické příslušnosti, sexuální orientaci, rodu a tak dále, se výrazně posiluje, je vše jinak. Ve větších firmách je přímo žádáno, aby ženy vykonávaly práce, které dříve patřily pouze mužskému osazenstvu. Proto už není taková výjimka, že se setkáváme s řidičkami autobusu a taxi, s pilotkami a prezidentkami. A neméně zastoupený obor je také podnikání.
Co ženy táhne do zakládání firmy?
Podle průzkumů ženy do zakládání firem láká hlavně svoboda a nezávislost. Rády na sobě pracují a chtějí být dobré v tom, co dělají. Kromě toho i rádi lenoší nebo se naplno věnují dětem a díky vlastní kariéře mohou být paní svého času, a nastavit si ho, co nejpohodlněji ke svému životu. Mnoho z nich se chce také zapojit do veřejného dění a svojí prací podpořit nejen sebe, ale i společnost.
Víte že, o 21. století se mluví jako o době ženského podnikání?
V jakém oboru ženy dominují?
Z velké většiny ženy vstupují do byznysu v oblasti sociální a zdravotní. A to takovým dílem, že se zde nachází více firem, které vedou ženy, než které vedou muži. Dalším odvětím se silným zastoupením žen je vzdělávání, až 40 % firem.
Jaké je celkové zastoupení žen v podnikání?
Za posledních pár let počet žen v byznysu rapidně stoupl, dnes je to konkrétně 15 % společností, které jsou ve výhradním vlastnictví žen, a celkově 17 % spoluvlastní s muži. Předpokládá se, že v závislosti na počtu nových podnikatelek, kterým každým rokem přibývá by do roku 2025 mělo být 25–30 % firem v držení žen.